tirsdag 8. september 2009

Hvor forsvarnt sommeren?

Idag innså jeg mens jeg gikk gjennom de regnfulle gatene i byn, at sommeren er over. Plutselig når jeg så rundt meg, lå det blader strødd overalt hvor jeg gikk. Høsten kom over natten. Skremmendes hvor fort tider går.

Tankene har i det siste surret rundt valget som er 14. September. Skolen fikk for en uke siden besøk fra alle ungdomspartiene som holdt en debatt for oss elever. Var veldig intressant. Vi fikk til og med besøk av selveste Erna Solberg fra Høyre, stas.

Jeg så noen plakater i byn idag hvor det stod "boikott valget, velg opprør og sosialisme". Også da? vis alle velger å boikotte valget, hvordan skal de da gå frem? skal vi alle leve i et samfunn uten noen struktur, stat eller noen som kan hjelpe landet på bedre veier? Jeg tror de som satt opp de plakatene ikke har tenkt noe særlig langt på hva som kom til å skje etter valget. Det hadde bare vært meningsløst ifølge meg, jeg tror samfunnet hadde falt sammen etterhvert.
Det skal ikke være lett!

I Helgen var jeg på exodus for første gang, og der var det faktisk litt mer liv enn jeg forventet meg. Jeg tror jeg skal dra der flere ganger!
Nå er jo det 3. året igang for fullt, og vi sitter alle hjemme med hver vår russekatalog og stresser over hva vi skal kjøpe, jeg har enda ikke funnet ut hvilke bukse jeg skal ha (der er jo så mange!)
Jeg har enda ett lite håp om at det i løpet av disse dagene skal gå opp et lys for meg og jeg helt plutselig vet hvilke bukse jeg skal ha, hvilken strykesett og russekort jeg vil ha (!)

1 kommentar:

-Henriette- sa...

Jey, endelig kom det et nytt innlegg!:D
Sorry at jeg har mast på det,men jeg leser jo bloggen din. du vet, sånn vet jeg hva som foregår inni det lille Askøy-hodet ditt:) Glad i deg vennen <3